KOŠÍK připravil záchranný balíček pro farmáře

Duben a květen jsou pro celou řadu farmářů měsíce, které umožňují zužitkovat celoroční úsilí. Stovky z nich však nyní v nejsilnější části sezony nemají díky uzavřeným gastronomickým provozům a provizorním provozu farmářských trhů zajištěný dostatečný odbyt a hrozí jim existenční problémy. Online supermarket Košík.cz proto představil kampaň „Podpořme farmáře“, která má v co největší míře vykompenzovat dopady aktuální situace a pomoci farmářům překonat těžké období. Zároveň k pomoci vyzývá svou zákaznickou komunitu.

Farmáři se v současnosti potýkají se zásadními výpadky prodejních kanálů. Pro některé z nich tvořily farmářské trhy v jarních měsících zásadní kanál pro odbyt. Vláda sice schválila jejich obnovení, návštěvnost, počet trhů či množství povolených stánků na nich se však zatím nepřibližují situaci před karanténou. Farmy, pokud výrobky samy nezpracovávají, zároveň často výraznou část zboží nabízí do gastronomických provozů. Zavřené restaurace tak mohou farmáře připravit o příjmy v takové míře, že pěstování některých plodin bude v letošním roce dokonce prodělečné.

Online supermarket Košík.cz proto představil plán „Podpořme farmáře“, který má propad v prodejích co nejvíce vykompenzovat a přiblížit plnohodnotný online farmářský trh do co největšího počtu domácností. Kromě prvotřídních farmářských produktů zařadí také celou řadu nových výrobků, které farmáři připravili na míru pro zákazníky Košíku – například maso od řezníka Kloudy z Vysočiny. Farmářům a jejich výrobkům zároveň zdarma věnuje aktuální sjednaný reklamní prostor v hodnotě několika milionů korun.

„Rozhodně vím, že nejsme schopni plně kompenzovat propady v prodejích farmářského zboží, ale můžeme se o to alespoň pokusit. Farmáři teď bojují o to, aby se zhodnotilo úsilí a péče, které například zelenině věnovali přes zimu. Protože to, co neprodají, budou muset zlikvidovat, odběratelé prostě nejsou,“ zmiňuje Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz. „Co nejdřív po domluvě s farmáři zařadíme do nabídky i další výrobky, pro které mají v současné době nedostatečný odbyt.“

Ve spolupráci s pracovní platformou Intermesos, která se zaměřuje na vykrývání pracovních příležitostí v turbulentní době způsobené aktuální situací, nastartuje Košík také tržiště pracovní síly. Přihlásit se do něj mohou jak farmáři, tak lidé aktuálně hledající práci. Svou volnou kapacitu pak budou moci nabídnout také dobrovolníci.

„Na trhu práce je obrovské množství lidí, kteří ztrátu zaměstnání považují spíše za příležitost a mají chuť přiložit ruku k dílu tam, kde je to potřeba. Platformu Intermesos ostatně založili hudebníci, které koronavirová krize smetla jako první a při jeho tvorbě vycházeli i z vlastní zkušenosti,” zmiňuje Jeřábek. “My zase víme, že malým farmářům často pomůže i drobná pomoc, třeba i o symbolické hodnotě. Už jen samotný fakt, že je někdo ochotný pomáhat pro ně má obrovský smysl.“

Košík se pokouší najít řešení také na problémy s cash-flow, se kterými se farmáři momentálně potýkají. Ve spolupráci se službou Roger jim zároveň zajistí rychlou splatnost faktur, na které by jinak farmáři neměli možnost dosáhnout.

„Farmáři se svými výrobky jsou jedněmi z nejdůležitějších partnerů Košíku. V minulých letech odvedli obrovský kus práce a vrátili důvěru Čechů v kvalitní potraviny. A schopnost úzké spolupráce, přípravy produktů doslova na míru přání zákazníka z nich dělá i jeden z našich hlavních pilířů,“ zakončuje Jeřábek. „Rádi jim to nyní vrátíme, věřím, že komunita zákazníků kolem Košíku má tak velkou sílu, že je schopna podržet své oblíbené farmy nákupem, materiálně, ale i lidskou pomocí.“

Více na: https://www.kosik.cz/stranky/podporme-farmare
Spot ke kampani: https://www.youtube.com/watch?v=NknJE35s-_4